Północny Punkt Widzenia

Biathlon, studia i życie w Norwegii według Człowieka Północy...

Niedziela z nartorolkami dla każdego

W ubiegłą niedzielę na Polanie Jakuszyckiej, za sprawą inicjatywy Akademii Biegania SNS, odbyła się akcja "Pierwsze kroki na nartorolkach za darmo". Każdy chętny mógł zasięgnąć cennych informacji o sprzęcie oraz spróbować swoich sił na nartorolkach oraz ich wersji terenowej- Skike. Dla kogoś, kto nigdy w życiu nie miał styczności z tego typu narzędziami treningu narciarza biegowego (czyli dla mnie), była to znakomita okazja do poszerzenia swojej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Można było również zasięgnąć porad specjalistów z Akademii, a także zweryfikować swoje umiejętności. Poruszanie się na nartach różni się trochę od jazdy na nartorolkach, stąd początki nie są łatwe. Przede wszystkim skutki naszych błędów są bardziej bolesne na asfalcie. Na pewno jednak efekty poczynionej pracy będą widoczne na biegówkach.
Mimo niepewnej pogody, skorzystałem z okazji zaznajomienia się z ludźmi, którzy organizują tę akcję, oraz wypróbowania paru egzemplarzy nartorolek. To samo polecam każdemu, tym bardziej, że już na najbliższą niedzielę planowana jest powtórka wraz z dłuższą wycieczką do schroniska Orle na Skike. Nie można tego przegapić. Jeżeli ktoś zastanawia się nad kupnem nartorolek (a do tego namawiałem poprzednio), to nie ma lepszej okazji na porównanie sprzętu. Z pewnością pomoże to w dokonaniu wyboru. W moim przypadku bardzo pomocne okazało się przetestowanie modelu polskiej firmy Rollspeed. Przyznam się, że już wcześniej zainteresował mnie ten producent, z uwagi na bardzo atrakcyjne ceny. I oto w niedzielę, mogłem przejechać się na egzemplarzu Skate R80, który bardzo przypadł mi do gustu. Zatem jeszcze poważniej pomyślę nad zainwestowaniem w nartorolki. W każdym razie, potrzebną wiedzę już zdobyłem. Zainteresowanych odsyłam na stronę producenta. Wracając jeszcze do akcji, kto nie był i nie spróbował, niech żałuje. Właśnie organizowanie tego typu wydarzeń niezwykle pozytywnie wpływa na rozwój narciarstwa biegowego. Nawet latem! Zwłaszcza w kontekście potencjalnej szansy na rozbudowę Polany Jakuszyckiej warto pokazać, że ta inwestycja jest potrzebna. Na koniec przedstawiam niewielką fotorelację z moich pierwszych kroków na nartorolkach. Natomiast zainteresowanych skorzystaniem z akcji zapraszam na stronę Kocham Biegówki, gdzie znajdują się wszelkie potrzebne informacje.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz